Ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε την επαφή με την κοινωνία και τα αιτήματά της – Το στοίχημα της επόμενης κάλπης
Φαμπιέν Περιέ, δημοσιογράφος, ανταποκριτής γαλλικών μέσων στην Ελλάδα:
«Αισθάνομαι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι παγιδευμένος αυτή τη στιγμή» λέει στο ethnos.gr ο γνωστός γάλλος ανταποκριτής της γαλλικής «Liberation», της βελγικής «Le Soir» και της ελβετικής «Le Temps» στην Αθήνα, Φαμπιάν Περιέ, λίγες μόλις μέρες μετά τις πρώτες εκλογές και τη θριαμβευτική νίκη της Νέας Δημοκρατίας. «Αφενός ένα 40% δεν πήγε στις κάλπες να ψηφίσει και είναι ένα μεγάλο νούμερο. Ποια είναι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για αυτούς ενόψει των δεύτερων εκλογών» αναρωτιέται. Αφετέρου, όπως λέει, αν δούμε τα ποσοστά του 2019 οι ψηφοφόροι που ανήκουν στα μεσαία και χαμηλά στρώματα ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό εξηγεί ότι η Κουμουνδούρου έχασε την επαφή της με αυτό το κοινό το οποίο μετακινήθηκε προς το κέντρο. Αν βρει, όμως, ένα τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ να αναπτύξει κάποιες νέες ιδέες και πολιτικές προτάσεις το πιθανότερο είναι να αυξήσει λίγο τα ποσοστά του στις 25 Ιουνίου» εξηγεί ο γάλλος ανταποκριτής.
Ο Φαμπιέν Περιέ μίλησε στη ΔΙΟΝ τηλεόραση. Μπορείτε να δείτε τον κο Περιέ ΕΔΩ.
Ακόμη
Ο Τσίπρας δεν εξήγησε στον κόσμο πολύ καθαρά πως έφτασε στο σημείο να υπογράψει ένα μνημόνιο
Πηγαίνοντας στο σήμερα ο Φαμπιάν Περιέ θεωρεί ότι ήταν φάουλ του Τσίπρα η προσπάθειά του να κερδίσει τους ψηφοφόρους που είχαν σκοπό να κατευθυνθούν προς τη Χρυσή Αυγή στις προσεχείς εκλογές.«Μετά την έκκληση που έκανε έχασε σίγουρα κάποιους ψηφοφόρους ενώ το ποσοστό του μειώθηκε και από το λάθος του Κατρούγκαλου τις τελευταίες μέρες»
Ο Μητσοτάκης έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία
Παρά την κριτική, ωστόσο που ασκεί ο γάλλος ανταποκριτής της Liberation αναρωτιέται που ήταν όλοι αυτοί στο κόμμα που κατηγορούν τον Τσίπρα και τον δείχνουν ως κύριο υπαίτιο για την συντριβή του ΣΥΡΙΖΑ. «Κατά κάποιο τρόπο είναι πολύ εύκολο να κατηγορείς μόνο ένα πρόσωπο. Εν προκειμένω τον Τσίπρα. Αν ήταν τα πράγματα έτσι γιατί δεν άνοιγαν το ζήτημα δύο χρόνια νωρίτερα τονίζοντας ότι δεν ήταν καλή η αντιπολίτευση που ασκούσε. Σε κάθε περίπτωση αυτές οι εκλογές έδειξαν ότι υπήρχε τεράστιο εσωκομματικό πρόβλημα στον ΣΥΡΙΖΑ» παρατηρεί.
Αντίθετα , όπως λέει η προεκλογική καμπάνια του Μητσοτάκη ήταν πολύ καλά οργανωμένη. «Όλοι ξέρουν ότι μέσα στην Νέα Δημοκρατία κάποιοι δεν θέλουν τον Μητσοτάκη μέσα στο κόμμα. Άκουσε κανείς κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου;».
Το αποτέλεσμα των εκλογών σύμφωνα με τον ίδιο αποδεικνύει ότι όταν ένα κόμμα όπως η Νέα Δημοκρατία δουλεύει οργανωμένα και στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία αυτό λειτουργεί. «Μην ξεχνάτε ότι το αποτύπωμα του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας είναι παρόν σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας είτε σε περιφερειακό, είτε σε τοπικό επίπεδο, στα επιμελητήρια και σε συντεχνίες. Την ίδια στιγμή τα περισσότερα συστημικά μέσα ενημέρωσης στήριξαν τη γαλάζια παράταξη».
Αναλύοντας τη στρατηγική της ΝΔ ο Φαμπιάν Περιέ σημειώνει ότι το κόμμα δούλεψε για ένα κοινό σκοπό και τα στελέχη του κατάφεραν να εξηγήσουν στον κόσμο τι ακριβώς θέλουν να κάνουν. Η καμπάνια απέφυγε να διαιρέσει τον κόσμο και επικεντρώθηκε από το Μητσοτάκης ή χάος, στο ‘Μητσοτάκης και θα κάνουμε αυτά τα συγκεκριμένα πράγματα’. Δημιουργήθηκε δηλ όπως λέει ένα κίνημα το οποίο αντικατέστησε το ίδιο το κόμμα.
Κάτι αντίστοιχο, υπενθυμίζει, ότι είδαμε και με το Μακρόν στη Γαλλία και τους Podemos στην Ισπανία αλλά και με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα το 2015. «Όταν σε αυτό το πλαίσιο έχεις μια αντιπολίτευση που δεν κάνει προτάσεις που μπορεί να ακούσει ο κόσμος αλλά ποντάρεις μόνο στην επιθετικότητα στο θυμό και στο φόβο του κόσμου αυτό το κίνημα θα υποχωρεί σιγά, σιγά στην κοινωνία».
Ο ΣΥΡΙΖΑ σήκωσε το θέμα των υποκλοπών-Ο κόσμος, όμως, δεν έχει να φάει, δυσκολεύεται να πληρώσει λογαριασμούς και δεν μπορεί να πάει διακοπές
Σύμφωνα με τον Φαμπιάν Περιέ έχει αποδειχθεί ότι στις περισσότερες χώρες όταν έρχεται η ώρα των ηγετών να αναλάβουν την εξουσία κάποια πράγματα αλλάζουν. «Και είναι δύσκολο να διατηρείς της επαφή με τον κόσμο. Κατά κάποιο τρόπο συνέβη και με τον Τσίπρα. Σε πολιτικό επίπεδο έχασε ένα κομμάτι του κόσμου με το οποίο συνομιλούσε. Αν δεν μιλάς με τον κόσμο δεν μπορείς να ξέρεις τι θέλουν οι πολίτες. Στις δημοσκοπήσεις για παράδειγμα το 70% των πολιτών απαντούσε ότι τα βασικά ζητούμενα στη χώρα είναι η οικονομία, το κόστος ζωής και η εύρεση εργασίας. Δες τι έγινε με τις υποκλοπές. Ο ΣΥΡΙΖΑ σήκωσε το θέμα πολύ. Όμως όταν οι πολίτες δεν μπορούν να πάνε διακοπές, δεν έχουν αρκετά χρήματα για σίτιση, όταν δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς, τότε τι είναι πιο σημαντικό;». Από την άλλη η προστιθέμενη αξία του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο νεανικό κοινό. «Πως θα το προσελκύσεις βάζοντας τόσους ηλικιωμένους δίπλα στον Τσίπρα;» καταλήγει.
Η συνέντευξη του Φαμπιέν Περιέ δημοσιεύθηκε στο ethnos.gr/ Η αναδημοσίευσή του φέρει τη σύμφωνη γνώμη του συνεντευξιαζόμενου