Αυτό δεν είναι πεζόδρομος. Αυτή δεν είναι ανακύκλωση
Τι απαντά η "Θεσσαλονίκη για Όλους" στα σχέδια για την Πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας:
Η δημοτική παράταξη “Θεσσαλονίκη για Όλους” προέβη στην εξής ανακοίνωση σχετικά με την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας:
Ως δημοτική παράταξη ‘Θεσσαλονίκη Για Όλους’ έχουμε κατά επανάληψη δηλώσει, ότι στα ζητήματα που αφορούν στην καθημερινότητα και στην προοπτική της πόλης της Θεσσαλονίκης δεν διαθέτουμε αυτόν τον … όψιμο «πραγματισμό» που ενέσκηψε στην πόλη μας «αρκεί να γίνει το έργο γρήγορα και όπως γίνει». Εμάς δεν μας ενδιαφέρει μόνο να γίνονται τα πράγματα, αλλά και το πως, με ποιο τρόπο, γίνονται. Δεν βλέπουμε την πολιτική πράξη, την άσκηση δημοτικής πολιτικής, ως συναλλαγή αλλά ως διαρκή προσπάθεια ποιοτικής και αισθητικής αναβάθμισης τη ζωής όλων των δημοτών.
Με την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο για την υλοποίηση του έργου στην οδό Αγίας Σοφίας από τη διοίκηση Αγγελούδη έγινε πια σαφές, ότι δεν ακολουθείται η πολιτική και απόφαση της διοίκησης Μπουτάρη για τον άξονα της Αγίας Σοφίας στο κέντρο της πόλης. Αντίθετα, ο δρόμος της Αγίας Σοφίας από Τσιμισκή ως Μητροπόλεως μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, ενώ ο δρόμος μεταξύ Μητροπόλεως και Προξένου Κορομηλά δωρίζεται στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ως επέκταση της αυλής του Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική συνθήκη. Ποια είναι τα οφέλη για τον Δήμο και τους πολίτες;
Επίσης, αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η παρουσία ως έκθεμα ενός σπιτιού ανακύκλωσης της εταιρείας βρίσκεται μετά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, της Ευρωπαίας Εισαγγελέας Λάουρα Κοβέσι, που ερευνά τη δαπάνη ευρωπαϊκών χρημάτων στο πλαίσιο δημόσιων προμηθειών για αγορά 248 πολυκέντρων ανακύκλωσης, στο περίπτερο του Δήμου Θεσσαλονίκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Η ΘγΟ έχει και στο παρελθόν στηλιτεύσει αυτή τη συνεργασία και την παρουσία των συγκεκριμένων σπιτιών ανακύκλωσης που καταλαμβάνουν σημαντικό δημόσιο χώρο χωρίς καμία ουσιαστική προοπτική αύξησης της ανακύκλωσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Σπιτάκια ανακύκλωσης που κόστισαν 370.000 € το καθένα, συνολικό κόστος 17.856.000 €, όταν αντίστοιχος εξοπλισμός στην Ευρώπη κοστολογείται μεταξύ 30 – 70.000 €.
Μάλιστα, προεκλογικά και ο νυν δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης είχε χαρακτηρίσει τη συμφωνία της προηγούμενης δημοτικής αρχής ως «όνειδος της (τότε) διοίκησης». Μετεκλογικά, όμως, επέκτεινε τη συμφωνία με τα 48 σπιτάκια ανακύκλωσης. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καθαριότητας παραβρέθηκε σε φιέστες της συγκεκριμένης εταιρείας, ενώ πρόσφατα έκανε δηλώσεις ευαρέσκειας για τη συνεργασία με τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Όπως πολύ προσεκτικά δήλωσε και στο Δημοτικό Συμβούλιο ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΘγΟ Σπύρος Πέγκας «όποιος συναλλάσσεται με ένα αμαρτωλό καθεστώς και δεν το καταγγέλλει ή δεν κρατά αποστάσεις από αυτό κινδυνεύει στο τέλος και ο ίδιος να χαρακτηριστεί ή και να γίνει αμαρτωλός».
Η υπογραφή
Έπεσαν στο δημαρχιακό μέγαρο της Θεσσαλονίκης οι υπογραφές για την έναρξη του έργου που αφορά τη συνέχεια της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας, από την Τσιμισκή έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Πρόδρομος Νικηφορίδης, παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη, και οι εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας Τακούδης ΑΕ. Όπως έγινε γνωστό, τα εργοτάξια θα στηθούν στις αρχές του 2026 και η ανάπλαση έχει ορίζοντα υλοποίησης τους 14 μήνες.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε χαρούμενος για την έναρξη του έργου προσθέτοντας πως «ο δημόσιος χώρος πρέπει να αποκτήσει την εικόνα που αξίζει στην όμορφη και ιστορική πόλη μας». Υπενθύμισε πως η μελέτη ξεκίνησε επί διοικήσεως Γιάννη Μπουτάρη, πως χρηματοδοτήθηκε από το «Πράσινο Ταμείο», έπειτα από αίτημα της δικής του διοίκησης και πως μετά την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών ήρθε η ώρα για την υπογραφή της σύμβασης.
«Είναι ένα έργο που ολοκληρώνει την παρέμβαση στον άξονα της οδού της Αγίας Σοφίας. Ένα έργο που αποκτά ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά μετά τη συμφωνία με τον Παναγιότατο Μητροπολίτη κ.Φιλόθεο, καθώς στον χώρο της εκκλησίας θα πάψει να υπάρχει το περιτείχιο. Ο Ι.Ν.Γρηγορίου του Παλαμά θα αποτελέσει μέρος της ανάπλασης, με τη δημιουργία μιας πλατείας, αναδεικνύοντας ένα ακόμη ιερό τοπόσημο της πόλης», είπε ο κ. Αγγελούδης.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2026 διότι κρίθηκε προτιμότερο, παρά την ετοιμότητα των υπηρεσιών και του αναδόχου, να μην υπάρχει ταλαιπωρία των επιχειρηματιών πριν και κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων.
Όπως διευκρινίστηκε, κατά την υπογραφή της σύμβασης, στο κομμάτι από Τσιμισκή έως Μητροπόλεως, θα πραγματοποιηθεί μια λωρίδα δρόμου ήπιας κυκλοφορίας για τη διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων, χωρίς ωστόσο να υπάρχει η δυνατότητα της στάσης και της στάθμευσης. Ακολούθως στο τμήμα από τη Μητροπόλεως έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, θα γίνει πεζόδρομος με τη διαμόρφωση μιας νέας πλατείας.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε πως όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Τσιμισκή δεν θα στρίβουν στην Κομνηνών, γιατί μετά θα δημιουργηθεί πολύ μεγάλο πρόβλημα», σημείωσε ο αντιδήμαρχος κ. Νικηφορίδης, με τον δήμαρχο να συμπληρώνει: «Όταν υπάρχει διάθεση να ακούς τους πολίτες υπάρχουν και λύσεις. Οι πολίτες θέλουν τις αναπλάσεις και κάποιοι που δυσκολεύονται θα πρέπει μέσα από τον διάλογο να βρίσκουμε τις λύσεις».
Με την ευκαιρία της υπογραφής της σύμβασης για το συγκεκριμένο έργο της Αγίας Σοφίας, ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε και σε άλλα εμβληματικά έργα της Θεσσαλονίκης που ξεκινούν το αμέσως επόμενο διάστημα. Είπε πως στις αρχές του 2026 θα αρχίσει η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας, ενώ τον ερχόμενο Νοέμβριο θα δημοπρατηθεί η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους με τη χρηματοδότηση εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα, στάθηκε στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που ενέκρινε τις προμελέτες για δύο ακόμη ιστορικές πλατείες, Δημοκρατίας και Διοικητηρίου, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ/ΜΠΕ.























































