Απόστολος Πάνας: «Απαιτείται να χαράξουμε μια εθνική στρατηγική για τις μεταφορές»
ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ:
Αναφορικά με το προς ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006 για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2022/738 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Απριλίου 2022, και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021, περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, και συμπληρωματικές διατάξεις» τοποθετήθηκε ο βουλευτής Χαλκιδικής και Υπεύθυνος του Τομέα Μεταφορών και Υποδομών, Απόστολος Πάνας.
Στο ξεκίνημα της ομιλίας, του δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί για τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη Μέση Ανατολή, καθώς επηρεάζει με απρόβλεπτες συνέπειες, τη γεωπολιτική σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής. Τόνισε μάλιστα ότι, δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες Διεθνούς Δικαίου περί προστασίας αμάχων και εφαρμόζονται πρακτικές που, δυστυχώς, κλιμακώνουν την ήδη τεταμένη κατάσταση στην περιοχή. Επισήμανε μάλιστα, πως πρέπει να βοηθήσουμε από την πλευρά μας με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο, ώστε να τελειώσει άμεσα αυτή η τραγωδία, να πρυτανεύσει η ειρήνη και ο αμοιβαίος σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και τα ανθρώπινα δικαιώματα του συνόλου των κατοίκων πέρα από θρήσκευμα και εθνική καταγωγή.
Στη συνέχεια ο κ. Πάνας, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών, λέγοντας πως οι πολίτες, σε διαφορετικούς δήμους και περιφέρειες της χώρας μας, αποφάσισαν πως το αποτύπωμα του χρώματος στον χάρτη δεν θα πρέπει, αφενός μεν να καθορίζει την τύχη και το μέλλον της περιοχής που ζουν, αφετέρου, δε, να επηρεάζει τις ταχύτητες των αποζημιώσεων σε περιπτώσεις θεομηνίας και φυσικών καταστροφών.
Επίσης ο κ. Πάνας, μίλησε και για όσα διαδραματίστηκαν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, τονίζοντας πως οι αβλεψίες, οι παραλήψεις, οι μη ορθές επιλογές προτεραιότητας σε έργα υποδομών, μας υπέδειξαν με τον πιο σκληρό τρόπο, στα Τέμπη, στον Έβρο, στη Ρόδο και στη Θεσσαλία αντίστοιχα, πως για άλλη μια φορά δεν υπήρξε πρόβλεψη, πρόληψη και σχεδιασμός, σε κανένα επίπεδο, με αποτέλεσμα οι πολίτες της χώρας να είναι απροστάτευτοι.
Αναφορικά με το νομοσχέδιο τόνισε πως δεν υπάρχουν αντιρρήσεις επί των ενσωματώσεων της Ευρωπαϊκής Οδηγίας. Παρόλα αυτά όμως το Υπουργείο θα έπρεπε να καλέσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς των οδικών μεταφορών της χώρας μας, ώστε να ακούσει τεκμηριωμένες προτάσεις, για μια τόσο σημαντική ενσωμάτωση στον κλάδο των οδικών μεταφορών της χώρας μας, διασφαλίζοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητά του. Επισήμανε πως θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια συνεργασία με όλους τους φορείς ώστε, να παραδοθούν στις ελληνικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών, σωστά δομημένα νομοθετήματα, που θα παρέχουν την αντίστοιχη προστασία τόσο σε αυτές όσο και στους εργαζομένους τους.
Τέλος ο κ. Πάνας, αναφέρθηκε στα θετικά στοιχεία της ενσωμάτωσης, τονίζοντας όμως πως οι παραλήψεις του Υπουργείου να εισάγει δικλίδες ασφαλείας για τον κλάδο οδικών μεταφορών, ενδέχεται να δημιουργήσουν αστοχίες και στρεβλώσεις στην αγορά, με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις τόσο στις εγχώριες οδικές μεταφορές, όσο και στην Εθνική Οικονομία.
Χαρακτηριστικά ο κ. Πάνας ανέφερε:
«Θα πρέπει άμεσα, να χαράξουμε και να διαμορφώσουμε μια εθνική στρατηγική και πολιτική ανάπτυξης και εξέλιξης των οδικών μεταφορών, που θα τις καθιστά ελκυστικές, ανταγωνιστικές και βιώσιμες, στοιχεία που δυστυχώς λείπουν σήμερα από τις οδικές μεταφορές της χώρας μας».