Υψηλές επισκέψεις στον Σταθμό Βενιζέλου
Α. Τζιτζικώστας, Κ. Καραμανλής, Λ. Μενδώνη, Στ. Καλαφάτης, Κ. Ζέρβας:
Την πεποίθηση ότι το υπουργείο Υποδομών θα ξεκινήσει άμεσα, πιθανώς ακόμα και την επόμενη εβδομάδα, τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου, εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, εξερχόμενος από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, παρουσία των υπουργών Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη.
Πρόσθεσε πως για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας απόλυτη προτεραιότητα είναι η έγκαιρη παράδοση του έργου, βάσει χρονοδιαγράμματος και ο σεβασμός και η ανάδειξη της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
Ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε ακόμα ότι μετά τις δικαστικές αποφάσεις, το έργο κάνει νέα αρχή και γυρίζει σελίδα. «Προχωράμε μπροστά και είναι η ώρα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που τόσο έχει ταλαιπωρήσει όλους μας», τόνισε.
«Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει χώρος για υπεκφυγές. Το νερό μπήκε στο αυλάκι και δεν γυρίζει πίσω». Με τη φράση αυτή, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης σχολίασε τις εξελίξεις που δρομολογούνται στο Μετρό μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου.
«Με την απόφαση του ΣτΕ δικαιώνεται η λύση που εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία. Όλοι μαζί, κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση, οι Θεσσαλονικείς μπορούμε να προχωρήσουμε βήματα μπροστά», υπογράμμισε.
Την εκτίμηση ότι ένας κύκλος καθυστερήσεων επτά ετών γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης, με αφορμή τον Σταθμό Βενιζέλου, κλείνει με την απόφαση του ΣτΕ, διατύπωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.
«Είναι γεγονός ότι στον Σταθμό Βενιζέλου χάθηκε πολύς πολύτιμος χρόνος. Επτά χρόνια δυστυχώς δεν έγινε στον Σταθμό της Βενιζέλου κανένα ουσιαστικό έργο, αλλά σήμερα ευτυχώς αυτός ο κύκλος κλείνει» είπε και πρόσθεσε: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την πόλη να υπάρχει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και αυτό να γίνει με απόλυτο σεβασμό όχι μόνο για τις αρχαιότητες Βενιζέλου, κάτι που το θεωρώ δεδομένο, αλλά για όλα τα άλλα αρχαία που έχει αναδείξει η αρχαιολογική σκαπάνη για την κατασκευή του έργου Μετρό, στην Αγίας Σοφίας, το Αλκαζάρ και όπου αλλού υπάρχουν οι ανάγκες» είπε και πρόσθεσε πως ο δήμος, σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, το υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια, δίνει λύσεις για τη διάνοιξη της Μιχαήλ Ψελλού και την κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας.
«Είμαστε όλοι εδώ για να επιβλέπουμε κάθε μέρα την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την κατά το δυνατό καλύτερη ενσωμάτωσή του Μετρό στη ζωή της πόλης, η οποία το 2023 με το Μετρό, θα είναι πολύ καλύτερη» κατέληξε._
«Σάρκα και οστά» λαμβάνει, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, η δέσμευση του πρωθυπουργού (για το Μετρό Θεσσαλονίκης), όπως επισήμανε η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
«Όλους μαζί συντονισμένους μάς ενδιαφέρει πρωτίστως η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης με τον καλύτερο τρόπο και με σεβασμό στο περιβάλλον και στην αξία και τις αρχές του τόπου», υπογράμμισε.
«Η ΠΕΔ-ΚΜ κι ο δήμος στήριξαν από την πρώτη στιγμή τις προσπάθειες του δημάρχου Θεσσαλονίκης, των υπουργείων και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης (για την προσωρινή απόσπαση) και αισθανόμαστε δικαιωμένοι με την απόφαση του ΣτΕ, αλλά είναι και ώρα ευθύνης, γιατί η απόφαση του ΣτΕ έδειξε ότι μπορεί να συνυπάρξουν και Μετρό και αρχαία και βέβαια να προχωρήσει και το έργο του Μετρό που ταλαιπώρησε την πόλη της Θεσσαλονίκης για δεκαετίες. Όλοι στοιχιζόμαστε κοντά στα υπουργεία και τους ανθρώπους, πρέπει να προχωρήσει γρήγορα και πρέπει οι Θεσσαλονικείς πλέον να καταλάβουν ότι το Μετρό είναι σε μια τελική τροχιά τελικής φάσης για να παραδοθεί στην πόλη» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτετζίδης και πρόσθεσε: «η πολιτιστική μας κληρονομιά αναδεικνύεται και θα πρωταγωνιστεί και σε αυτή τη φάση της κατασκευής του Μετρό.
Κείμενο- Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ