LANDINI 25C, το πρώτο ερπυστριοφόρο
Ο πολιτισμός της Αγροτιάς:
Το 25C είναι το αδελφό λαστιχοφόρο τρακτέρ του 25 R, είναι τα δύο τρακτέρ της LANDINI με μεγάλες επιτυχίες πώλησης που έβγαλαν τη μεγάλη αυτή εταιρεία από μια περίοδο και από μια αγορά που κυριαρχούσαν οι ζεστές κεφαλές και τα έβαλαν στη νέα εποχή του πετρελαίου.
Του Θοδωρή Σδρούλια
Αμέσως μετά την περίοδο του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου τα δεδομένα ανατρέπονται με γοργούς ρυθμούς. Η landini το 1955 με 488 πωλήσεις έκανε ρεκόρ για τα δεδομένα της εταιρείας, και της τότε γνωστής βιομηχανίας. Ήταν σχεδόν όμως το κύκνειο άσμα στα τρακτέρ ζεστής κεφαλής. Παράλληλα δε ένοιωθαν και υπερηφάνεια για αυτό το κατόρθωμά τους. Στη μητρική εταιρεία όμως δεν διέφευγε το γεγονός ότι ιδιαίτερα οι γερμανικές εταιρείες εγκαινίαζαν ένα νέο τρόπο εκμηχάνισης, το Ντίελ, που άρχισε να κάνει τη εμφάνισή του και στον γεωργικό τομέα, καθώς και οι Γάλλοι έψαχναν εναλλακτικές λύσεις στους ντιζελοκινητήρες.
Οι εταιρείες bubba Orsi έκαναν μια καλή προσπάθεια να διαχειρισθούν την κατάσταση αλλά δεν ήταν καθόλου εύκολο.
Ο James Landini μόλις πήρε στα χέρια του τα ηνία της εταιρείας που σύστησε ο πατέρας του, και υπήρχε εμπειρία από το 1924 σε κατασκευές αγροτικών μηχανημάτων, κατάφερε να κατασκευάζει οκτώ τρακτέρ την ημέρα, και έφερε την εταιρεία σε υψηλά επίπεδα. Και έλεγε στους συνεργάτες του, εάν δεν κάνουμε τώρα τη σωστή κίνηση κινδυνεύουμε να είμαστε οι πρώτοι από το τέλος.
Δέκα χρόνια μετά το τέλος του πολέμου η κατάσταση παρέμενε σταθερή και η παραγωγή στην ουσία είχε παραδοθεί στις μεγάλες εταιρείες όπως ήταν η FIAT-OM FORD, FERGUSSON.
O Landini πανέξυπνος έκανε την ερευνά του στην ιταλική ύπαιθρο και διαπίστωσε ότι χιλιάδες τρακτέρ που είχαν κατασκευαστεί αμέσως μετά τον πόλεμο είχαν μειονεκτήματα και το 15% αυτών είχε κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα υλικά που προέρχονταν από πολεμικά οχήματα. Οι λεγόμενες καριόκες που έκαναν την εμφάνισή τους στα χωράφια των Ιταλών έδωσαν εκκίνηση στην αγροτική εκμηχάνιση.
Ο Landini αποφάσισε να μπει στην κατασκευή των μικρών τρακτέρ με περισσότερα και καλύτερα πλεονεκτήματα. Μικρότερο κόστος κατασκευής, πιο ελαφριά, καλύτερη συντήρηση, πιο ευέλικτα και μεγαλύτερες αποδόσεις και μείωση καυσίμων ήταν μερικά από τα πλεονεκτήματα αυτά.
Η επιλογή ενός δίχρονου μονοκίλυνδρου κινητήρα με το όνομα LANDINETTA και με ιπποδύναμη 18-25 HP άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά. Η αρχή δύσκολη γιατί είχε όλα τα προβλήματα που παρουσίαζαν όλοι οι κινητήρες της εποχής, αλλά μια διαρκής ερεύνα και μεταβολές άλλαξαν πολλά δεδομένα και άρχισε να εξελίσσεται ένας μοντέρνος κινητήρας.
Η επιλογή του πετρελαιοκινητήρα στην αρχή ήταν δύσκολη γιατί ακόμη κυριαρχούσαν τα άλλα είδη καυσίμου και ήταν αρκετά αυτά. Οπότε έπρεπε να ξεπερασθούν οι δυσκολίες που είχαν οι προγενέστεροι κινητήρες. Βέβαια εκείνη την εποχή υπήρχαν ακόμη σοβαρά προβλήματα, ηλεκτρικό δεν υπήρχε, ρεύμα, φορτιστές μπαταρίας, φίλτρα σωστά για τον καθαρισμό της καύσιμης ύλης και μια σειρά από παραμέτρους που εξέτασε ο Landini.
Έτσι πριν βγάλει τον κινητήρα στην παραγωγή για δεκαοκτώ μήνες έκανε συνεχή τεστ. Από το 1956 μέχρι το 1957 συνεχόμενα δυο φορές τη βδομάδα μετέφερε σχεδόν κρυφά μέσα σ ένα φορτηγό το μικρό τρακτέρ και έκανε συνεχείς δοκιμές στα χωράφια της Τοσκάνης, στη Λομβαρδία, στην Ούμπρια, και σε διαφορετικά μέρη κάθε φορά. Δυο μηχανικοί συνόδευαν την αποστολή, κατέγραφαν και επέστρεφαν ν α διορθώσουν τις ατέλειες. Και μάλιστα ζητούσε από αγρότες να φέρουν το τρακτέρ στα όρια του. Δεδομένου υπήρχε και τότε η βιομηχανική κατασκοπεία προσπαθούσε ν α διατηρήσει κρυφές όλες τις δοκιμές .
Στη συνέχεια το τρακτέρ το μετέφεραν στη βάση της εταιρείας ν α αποσυναρμολογηθεί για να δουν και να εξετάσουν την ανθεκτικότητά του, και στη συνέχεια ξανά επιστροφή στο χωράφι για νέες δοκιμές.
Έτσι με αυτή την τακτική εξαλείφτηκαν σοβαρά προβλήματα, και έγιναν μεγάλες βελτιώσεις.
Το 1958 ο Landini στο προσκήνιο το 25 σε έκδοση λαστιχοφόρου αλλά και σε έκδοση ερπυστριοφόρου.
Η μεν εκδοση μ λάστιχα πηρε το διακριτικό τίτλο 25 R και δόθηκε έμφαση και στην αμπελουργία, το δε 25C χαρακτηρίστηκε το ερπυστριοφόρο.
Και έτσι εγκαινιάζεται μια νέα εποχή σε τρακτέρ πιο ευέλικτα πιο ευκίνητα, και σε συνδυασμό με την πολιτική βούληση των ιταλών πολιτικών οι αγροτική εκμηχάνιση στην Ιταλία άρχισε να προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς.
Και εμείς ακόμη και σήμερα ψαχνόμαστε γιατί δεν προχώρησε ο Μαλκότση στην κατασκευή των αγροτικών μηχανημάτων. Σίγουρα αυτό είναι μια άλλη ιστορία.