Ασφαλτόστρωση με ανακυκλωμένο υλικό
Από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:
Μία διαφορετική ασφαλτόστρωση πραγματοποιήθηκε από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην οδό Μαρίνου Αντύπα.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δέχτηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πρόταση της Τεχνικής Εταιρείας “Δρόμων Α.Κ.Τ.Ε” για πιλοτική εφαρμογή – διάστρωση οδού με ασφαλτόμιγμα που τροποποιείται με υλικό που προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό.
Πρόκειται για μέθοδο που εφαρμόζεται ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Πρόκειται για τρίμα πλαστικού συγκεκριμένης κοκκομετρικής διαβάθμισης και σύνθεσης που με την προσθήκη πολυμερών ενισχύει την ανθεκτικότητα και ελαστικότητα της ασφάλτου.
Το προϊόν είναι ελεγμένο, ασφαλές για χρήση, δεν υπερθερμαίνεται, δεν ελευθερώνει τοξίνες και μικροπλαστικά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε τοποθεσία στον κόσμο με υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου βρέθηκε στο σημείο του έργου και παρακολούθησε την διαδικασία ασφαλτόστρωσης. Όπως δήλωσε «Στις μέρες μας, στον τομέα των έργων οδοποιίας, υπάρχει ιδιαίτερος προβληματισμός σχετικά με την μείωση των διαθέσιμων κονδυλίων, την διάθεση πρώτων υλών (αδρανή και άσφαλτος), την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Είναι επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης της χρήσης του διαθέσιμου κεφαλαίου και πρώτων υλών, για μείωση της διατιθέμενης ενέργειας σε όλες τις δραστηριότητες των έργων κατασκευής ή συντήρησης και κυρίως για εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων που δεν θα προσβάλλουν ή θα αλλοιώνουν το περιβάλλον.
Αυτό ήταν και το κίνητρο για την ανάπτυξη και διάδοση διάφορων τεχνικών ανακύκλωσης στην Οδοποιία. Μία από αυτές είναι και η χρήση παλιών χρησιμοποιημένων πλαστικών που βλέπουμε σήμερα.
Ο κ. Γιώργος Κουμιώτης της «Δρόμων ΑΚΤΕ» επεσήμανε πως περίπου 300 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων παράγονται παγκοσμίως κάθε χρόνο, σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ, αλλά λιγότερο από το 10% ανακυκλώνεται.
Η αειφόρος ανάπτυξη με στόχο την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων με ρυθμό μικρότερο από αυτόν με τον οποίο ανανεώνονται, είναι μονόδρομος. Οι φυσικοί πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι και αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση όλων!
«Γενικώς είναι σαφές ότι η χρήση των πλαστικών στην κατασκευή οδοστρωμάτων είναι μία μέθοδος ενίσχυσης των οδοστρωμάτων που αποφέρει οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η πιλοτική εφαρμογή του εν λόγω τροποποιημένου ασφαλτομίγματος έγινε σε μήκος 265 μέτρων επί της οδού Μ. Αντύπα, αρμοδιότητας της ΥΤΕ ΜΕΘ, από την διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για Γεωργική Σχολή και έξοδο στην Ε.Ο Θεσσαλονίκη – Μουδανιών προς Θεσσαλονίκη έως τη διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για έξοδο στην Ε.Ο Θεσσαλονίκη – Μουδανιών προς Μουδανιά.
Συνολικά διαστρώθηκαν 1900m2 επιφάνειας οδοστρώματος, με δύο στρώσεις ασφαλτομίγματος (ασφαλτική στρώση ΑΣ 31,5 με προσθήκη πλαστικού και ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας ΑΣ 12,5 με προσθήκη πλαστικού)
Η οδός έχει ιδιαίτερα αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο και το οδόστρωμα της δέχεται μεγάλο αριθμό φορτίων καθημερινά λόγω της διέλευσης πολλών φορτηγών και λεωφορείων.
Η εφαρμογή του εν λόγω ασφαλτομίγματος, αναμένεται να οδηγήσει σε ένα σαφώς βελτιωμένο οδόστρωμα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.