Για την ταινία με τον Αντόνιο Μπαντέρας γίνομαι και… κομπάρσος
Το Χόλιγουντ στη Θεσσαλονίκη :
Οι 1.000 βοηθητικοί ηθοποιοί (κομπάρσοι όπως συνηθίζεται να λέγονται) για τη χολιγουντιανή ταινία με τον Αντόνιο Μπαντέρας που θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη, έχουν ήδη περάσει τα πρώτα «τεστ». Τα βιογραφικά τους ξεχώρισαν ανάμεσα στα περίπου 4.500 που μέχρι σήμερα έχει λάβει η παραγωγή, πέρασαν τα προβλεπόμενα τεστ covid και αρκετοί απ’ αυτούς την πρόβα ενδυμασίας (fitting). Περιμένουν τώρα «με ανυπομονησία» τα γυρίσματα, όπως σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αλεξάνδρα Ακανθοπούλου, βοηθός casting director.
Μπορεί στις περισσότερες ταινίες που βλέπουμε να μη δίνουμε σημασία στους κομπάρσους ή να θεωρούμε ότι απλώς παραβρίσκονται σε μια κινηματογραφική σκηνή, αλλά στην πραγματικότητα η διαδικασία συμμετοχής είναι πολύωρη και απαιτητική. Η παραγωγή εξηγεί στους ενδιαφερόμενους ότι για την κάθε μέρα συμμετοχής τους απαιτείται 12ωρη παρουσία, καθώς σε κάθε γύρισμα μπορεί να συμβεί κάτι απρόβλεπτο και να ανατρέψει τα σχέδια.
Η επιλογή των βοηθητικών ηθοποιών έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ωστόσο όπως τονίζει η κ. Ακανθοπούλου, θα συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, καθώς συχνά ανακύπτουν νέες ανάγκες. Μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει ενδιαφέρον 4.500 άνθρωποι κάθε ηλικίας -από 7 έως 78 ετών- και εθνικότητας, στην πλειονότητά τους από τη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν ήταν λίγοι εκείνοι που προτίθενται, με δικά τους έξοδα, να έρθουν από τη Δράμα, την Καβάλα, την Αθήνα, ακόμη και από τη Γαλλία, για ένα πέρασμα στην ταινία.
Καυκάσιοι τέλος, αναζητούνται Λατίνοι
«Υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον και ακόμη συνεχίζουν να στέλνουν βιογραφικά. Παρότι έχουμε πει ότι έχουν καλυφθεί -για παράδειγμα- οι θέσεις για Καυκάσιους, συνεχίζουν να δηλώνουν ενδιαφέρον», σημειώνει η βοηθός casting director.
Η παραγωγή συνεχίζει να «ξεσκονίζει» βιογραφικά από Αφρικανούς, Ασιάτες, παιδιά Λατίνων και ανθρώπους που μοιάζουν με …χρήστες ναρκωτικών. «Όσους περισσότερους έχουμε στη λίστα μας τόσο το καλύτερο, γιατί μερικές φορές κάποιοι αδυνατούν να έρθουν στο γύρισμα οπότε πρέπει να έχουμε εναλλακτική. Να υπάρχουν αναπληρωματικοί», εξηγεί η κ. Ακανθοπούλου.
Βοηθητικοί ηθοποιοί εξάλλου, απαιτούνται σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, καθώς σε όλες τις σκηνές υπάρχουν περαστικοί, από 80 έως 150 άτομα που πρέπει να φαίνονται στο background.
Σύμφωνα με την ίδια, η προσπάθεια επιλογής βοηθητικών ηθοποιών «αγκαλιάστηκε από τους Θεσσαλονικείς και με όσους έχουμε ήδη συνεννοηθεί και πέρασαν από την πρόβα ενδυμασίας, είναι πολύ συνεργάσιμοι και συνεννοήσιμοι, παρόλο που είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και για εμάς και για εκείνους».
Απογοήτευση από νέους ηθοποιούς, αλλά και προοπτικές
Πολλοί από τους κομπάρσους της ταινίας είναι επαγγελματίες ηθοποιοί της Θεσσαλονίκης, στους οποίους η παραγωγή βασίζεται πολύ, καθώς όπως εξηγεί η κ. Ακανθοπούλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «γνωρίζουν τι θα πει γύρισμα». Πολλοί απ’ αυτούς θα ήθελαν να πάρουν ένα ρόλο, μεγαλύτερο και ιδανικά με μερικά λόγια, ώστε να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους, «δυστυχώς όμως οι ρόλοι είναι περιορισμένοι και αρκετοί έμειναν απογοητευμένοι», σημειώνει. Ωστόσο, αποφάσισαν να πάρουν μέρος για να αποκτήσουν εμπειρία από μια κινηματογραφική ταινία διεθνούς βεληνεκούς.
Για τη διαχείριση του μεγάλου αριθμού των βοηθητικών ηθοποιών έχουν διαχωριστεί σε δύο τμήματα: στους extras και στους specials, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι επαγγελματίες ηθοποιοί. Η κ. Ακανθοπούλου εκφράζει τη βεβαιότητα ότι αυτή η ταινία μπορεί να ανοίξει δρόμο σε ηθοποιούς της πόλης για επόμενες παραγωγές. «Κανονικά πρέπει να υπάρξει ένα μητρώο και των βοηθητικών ηθοποιών. Όσοι δηλώνουν ενδιαφέρον σαφώς θα μπορούσαν να πάρουν μέρος και σε μία επόμενη ταινία, καθώς θα δοθεί η ευκαιρία να τους δει κάποιος σε αυτήν. Είναι ένα βήμα για τους ηθοποιούς να πάρουν μέρος σε μια διεθνή παραγωγή».
Πώς γίνεται η επιλογή
Οι χρόνοι είναι πιεστικοί και τα μέτρα λόγω πανδημίας δεν επιτρέπουν να συναντήσουν οι άνθρωποι της παραγωγής δια ζώσης τους βοηθητικούς ηθοποιούς, οπότε η επιλογή γίνεται βάση βιογραφικών και φωτογραφιών. Ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σκηνής, υπό τις διαρκείς οδηγίες της σκηνοθετικής ομάδας, οι ενδιαφερόμενοι κατατάσσονται σε διαφορετικούς φακέλους. Σε σκηνές που οι βοηθητικοί ηθοποιοί θα είναι κοντά στους πρωταγωνιστές ή σε ειδικές κατηγορίες όπως για παράδειγμα σερβιτόροι, η παραγωγή θα ντύσει τους βοηθητικούς με δικά της ρούχα, μετά από συνάντηση με τον ενδυματολόγο. Από εκεί και πέρα σε όλους δίνονται κάποιες βασικές οδηγίες για το τι φορεσιές θα πρέπει να έχουν μαζί τους, ενώ η αμοιβή για τον καθένα και την καθεμία θα είναι 35 ευρώ καθαρά, την ημέρα. Η επιλογή των βοηθητικών ηθοποιών είναι χρονοβόρα και γίνεται μεν από ειδικούς στο casting, αλλά υπό τη συνεχή καθοδήγηση της σκηνοθετικής ομάδας.
«Διαβάζουμε προσεκτικά το σενάριο και από εκεί και πέρα υπάρχουν άπειρες συναντήσεις με τη σκηνοθετική ομάδα. Προσπαθούμε να ενστερνιστούμε το όραμα του σκηνοθέτη, ο οποίος μας δίνει συνέχεια καθοδήγηση για το τι ακριβώς ψάχνει», τονίζει η κ. Ακανθοπούλου και προσθέτει ότι ακόμη και σε μια σκηνή με 30 ή 60 άτομα έχει σημασία πως θα εμφανίζεται ο καθένας και η καθεμία από αυτούς.
Η ομάδα επιλογής, πρέπει να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους που ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά που θέλει ο σκηνοθέτης, ενώ υπάρχουν και ειδικές κατηγορίες. Για παράδειγμα, στις σκηνές που υπάρχει κίνηση αναζήτησαν χορευτές, ενώ περάσματα στην ταινία θα κάνουν και νεαροί και νεαρές σκέιτερς και bmxάδες.
ΑΠΕ/ΜΠΕ