Επιχειρηματικό Ραντεβού στα τυφλά
Κων/νος Σταυριανίδης -Μηχανικός παραγωγής και Διοίκησης-Κοστολόγος:
Ήταν μοναχοπαίδι από αγροτική οικογένεια. Δεν ήθελε να ασχοληθεί με τις αγροτικές εργασίες ήθελε να κάνει κάτι άλλο. Στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν τα πήγε καλά, μάζεψε 9.000 μόρια και
δεν κατάφερε να μπει στην σχολή που ήθελε.
Ήταν ιδιαίτερα κοινωνικό παιδί, δεν τον τρόμαζε η δουλειά και άρχισε να εργάζεται ως σερβιτόρος σ’ ένα «Καφέ» της πόλης του.
Η δουλειά του άρεσε και έπειτα από 1 χρόνο άρχισε να σκέφτεται ότι θα μπορούσε ο ίδιος να κάνει ένα «Καφέ», και να γίνει ο εργοδότης του εαυτού του.
Μεταφέρει το σκεπτικό στην οικογένεια, στον πατέρα του, η μαμά ήταν πάντα με το μέρος του.
– Έλα ρε παιδάκι μου, ανέβα στο τρακτέρ, πάνε να οργώσεις και κάνα ξένο χωράφι να βγάλουμε και κάνα φράγκο, να πληρώσουμε τα γραμμάτια… ήταν η πρώτη αντίδραση του μπαμπά.
Πες-πες ο γιος και η μαμά, διάφορα επιχειρήματα, διενέξεις, …υποχώρησε ο μπαμπάς
– Ας το δοκιμάσεις. Να μην φταίω εγώ που δεν το έκανες !!!!
Το πρώτο πράγμα λοιπόν μετά την απόφαση αυτή
Μαγαζί; τοποθεσία, που θα γίνει; Πόσα λεφτά χρειάζονται για να γίνει;
Έψαξε, βρήκε ένα μαγαζί σε πέρασμα στην αγορά, βρήκε εξοπλισμό, έκανε λογαριασμό, 40.000 € μετρητά για το ξεκίνημα, και 14.400 € σε γραμμάτια μέσα στον πρώτο χρόνο. Τα χρήματα δεν υπήρχαν, υπήρχε όμως ένα οικόπεδο κληρονομιά από τον παππού. Το πωλούν μαζεύουν τις 40.000. Υπογράφουν και τα γραμμάτια και με πολύ ενθουσιασμό ξεκινούν το εγχείρημα. Τελειώνουν, εγκαίνια και ρίχνεται ο νεαρός στη δουλειά, παίρνει και την ξαδέρφη του και μία φίλη του για Σερβιτόρες, και βλέπουμε.
Οι υποχρεώσεις του όπως διαμορφώθηκαν με το ξεκίνημα του εγχειρήματος:
ΕΝΟΙΚΙΟ, ΤΕΒΕ, ΔΕΗ, ΔΕΥΑΚ, 2 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ
ανέρχονται ανά μήνα σε 5.130 €.
Αν λογαριάσουμε μία μηνιαία υπολογιστική αμοιβή και για τον ίδιο της τάξης των 1.000€ (700 έβγαζε στο Καφέ που εργαζόταν) τότε προκύπτει από τα παραπάνω μία απαίτηση μικτής, κερδοφορίας, σε απόλυτο αριθμό ύψους 6.130 € ανά μήνα.
Για να βγάλει όμως 6130 € μικτά κέρδη με μικτό ποσοστό κέρδους 300 % έπρεπε να τζιράρει μηνιαίως 10.135 €
Αν το επιχείρημα λοιπόν τζιράρει 10.135 μηνιαίως ή 340 € ημερησίως, ο επενδυτής θα έχει πληρώσει τα λειτουργικά κόστη του, τις αγορές του, τον ΦΠΑ , τον Φόρο Παρεπιδημούντων και θα έχει πάρει και 1.000 € το μήνα αμοιβή, για την οποία πρέπει να πληρώσει και φόρο εισοδήματος.
Τους παραπάνω λογαριασμούς δεν τους έκανε ο Φίλος μας.
Μπήκε απλώς με θετική σκέψη και ενθουσιασμό στο επιχείρημα.
Ώρες λειτουργίας 8πμ. μέχρι 12 μ.μ.
Στην αρχή τζίραρε περίπου στα 500 την ημέρα. Δεν ήξερε πόσα από αυτά είναι δικά του και πόσα των υποχρεώσεών του. Όταν ήρθε η ώρα των πληρωμών, είδε ότι δεν έβγαινε, δεν του έφταναν.
Σκέφθηκε να «κλέψει» λίγο ΦΠΑ. Σ’ ένα τυχαίο έλεγχο τον «τσίμπησαν», πλήρωσε το πρόστιμο. Έπειτα από 6 μήνες λειτουργίας το μαγαζί έκλεισε, τον «έπιασε» το ΙΚΑ με αδήλωτο εργαζόμενο…
Έχασε το οικόπεδο και χρωστάει συνολικά 11.000 €
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά γεγονότα μόνο τυχαία δεν είναι.
Το επιχείρημα δεν βγήκε γιατί ήταν οριακό.
Αν φρόντιζε προηγουμένως να ψάξει μέσω κοστολογικών διεργασιών που είναι το νεκρό του σημείο προφανώς δεν θα το επιχειρούσε θα έκανε κάτι άλλο ….
Προϋπολογισμός λοιπόν είναι το ζητούμενο.
Πρωταγωνιστής στη μικρή ιστορία μας είναι ένας νέος Καφετζής .
Το σενάριο ισχύει για οποιοδήποτε επιχείρημα μικρό ή μεγάλο.
Έτσι λοιπόν λέμε:
ΟΧΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ
ΚΑΝΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΣ!!!!
Το κείμενο που προηγήθηκε υπηρετεί, θέλει να καταδείξει την αναγκαιότητα των Κοστολογικών διεργασιών.
Στη συνέχεια μέσω τριών άρθρων που θα ακολουθήσουν με τους παρακάτω τίτλους
Κοστολογικές έννοιες
Εισαγωγή στην Κοστολόγηση
Κοστολόγηση βάση δραστηριοτήτων
θα προσπαθήσουμε
1. Να εξοικειώσουμε τον αναγνώστη με τις πιο συνήθεις κοστολογικές έννοιες διευκολύνοντας έτσι την κατανόηση των κειμένων
2. Να τεκμηριώσουμε ότι η κοστολόγηση δεν είναι μία απλή απολογιστική πράξη αλλά μία πολυπαραμετρική διεργασία με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης ενός συστήματος εργασίας. Άρα είναι εργαλείο στρατηγικού Management
3. Να Φωτίσουμε τα πλεονεκτήματα της Κοστολόγησης Βάσει δραστηριοτήτων (ABC
Activity Based Costing).