Σεμινάριο ιστορικής ερμηνείας με τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο
ΚΩΘ:
Αν θέλετε να μάθετε:
– τι στολίδια μπορείτε να προσθέσετε στην επανάληψη ενός μέρους σουίτας του Μπαχ ή στην επανέκθεση μιας σονάτας του Μότσαρτ…
– γιατί ο δεύτερος χρόνος μιας sarabande είναι μακρύς…
– πότε ένα largo δεν είναι αργό…
– πώς να αυτοσχεδιάζετε σε ένα ρετσιτατίβο…
– ποια είναι η σχέση ανάμεσα στη ρητορική, τη χειρονομία και τη μουσική του Scarlatti, του Bach, του Haendel, του Vivaldi…
– πού θα τοποθετήσετε μια τρίλια: πριν, πάνω ή μετά τον χρόνο…
– γιατί ο Glenn Gould παίζει το αρπέζ ανάποδα (από πάνω προς τα κάτω) στο μ. 11 της Άριας από τις Παραλλαγές Goldberg…
Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος έχει τις απαντήσεις που αναζητάτε!
Το τριήμερο 16-18 Φεβρουαρίου 2023 ο διεθνώς αναγνωρισμένος καλλιτέχνης έρχεται στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης για ένα σεμινάριο με τίτλο «Στοιχεία ιστορικά τεκμηριωμένης ερμηνείας για πιανίστες, μονωδούς και σύνολα μουσικής δωματίου: από τον Monteverdi στον Bach και στον Mozart».
Στο διάστημα αυτό οι συμμετέχοντες θα κάνουν ατομικά και ομαδικά μαθήματα, και θα παρακολουθήσουν θεωρητικούς σχολιασμούς σχετικά με την ερμηνεία της παλαιάς μουσικής και τις πηγές της.
Όσοι πιανίστες ενδιαφέρονται για το Basso Continuo και τον ιστορικό αυτοσχεδιασμό μπορούν να παρουσιάσουν με συμμαθητές τους έργα μουσικής δωματίου. Ιδανικά οι συμμετέχοντες καλούνται να παρουσιάσουν δύο έργα (ή μέρη έργων) διαφορετικού χαρακτήρα και συνθέτη.
Εκτός από άριες, οι σπουδαστές μονωδίας θα είναι χρήσιμο να παρουσιάσουν τουλάχιστον ένα ρετσιτατίβο από ιταλική όπερα. Η συνεργασία με έναν συνοδό/συμμετέχοντα θα διευκολύνει το μάθημα.
Η χρήση εκδόσεων Urtext ενθαρρύνεται.
Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος σπούδασε τσέμπαλο στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη (σχολή Βινιανέλλι Αθηνών) και πήρε το Δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ με τους K. Gilbert και S. Rampe και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Conservatoire της Γενεύης (Prix de virtuosité avec Distinction) με τη Ch. Jaccottet της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής.
Έχει συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρίες MDG, SONY και DECCA (διεύθυνση Γ. Πέτρου). Είναι ιδρυτικό μέλος των συνόλων παλαιάς μουσικής Ex Silentio και Latinitas Nostra. Με το τελευταίο έχει ηχογραφήσει και παρουσιάσει σε σκηνοθετημένη μορφή έργα του μπαρόκ ρεπερτορίου (Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ) αλλά και πρωτότυπες παραγωγές βασισμένες στο πάντρεμα του Μπαρόκ με άλλα είδη μουσικής (Βυζαντινή, Οθωμανική, ηλεκτρονική κλπ). ‘Εχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra σε έναν διπλό δίσκο με θέμα την «Ολυμπιάδα» του Metastasio (Naïve) που απέσπασε την διεθνή διάκριση Choc Musique.
Ως μαέστρος συνεργάζεται σταθερά με την Καμεράτα και έχει συμπράξει με την ΚΟΑ, την ΚΟΘ και με σύνολα του εξωτερικού, όπως η Irish Baroque Orchestra, Bach Consort Wien, Kammerakademie Potsdam, Musica Viva Chamber Orchestra, ενώ υπήρξε για τρία συνεχή χρόνια προσκεκλημένος της Kammeroper στη Βιέννη. Έχει εμφανιστεί διευθύνοντας στο Theater an der Wien, στο Wigmore Hall, στην όπερα του Bayreuth, στο Händel-Festspiele του Χάλλε και στην αίθουσα Tchaikovsky της Μόσχας.
Επιμελήθηκε και παρουσίασε την εκπομπή «Παλίμψηστο» στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Τον Μάιο του 2023 θα διευθύνει την παραγωγή «Ξέρξης» του Χέντελ στην όπερα της Ζυρίχης.