Για την προεκλογική φιέστα Μητσοτάκη στο Μετρό της Θεσσαλονίκης
Το ΚΚΕ:
Ο λαός της Θεσσαλονίκης έχει κουραστεί από προεκλογικές φιέστες στο «Μετρό» είτε από
ΝΔ είτε από τον ΣΥΡΙΖΑ. Θα ήταν για γέλια, αν δεν αποτύπωναν μια σκληρή πραγματικότητα που ζουν οι Θεσσαλονικείς κάθε μέρα: την έλλειψη ΜΜΜ και οποιουδήποτε σχεδιασμού υπέρ των μεγάλων αναγκών της πόλης.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης των 10 (!) διαφορετικών κυβερνήσεων, που έχει κοστίσει 1,5 φορά
πάνω από την αρχική σύμβαση, των 4 νεκρών εργατών και της πάνω από 45% μείωσης των αποδοχών των εργαζομένων του, δεν χωρά άλλες προεκλογικές φιέστες.
Δεν αντέχουν άλλη κοροϊδία, ούτε οι εργαζόμενοι του έργου, ούτε ο λαός της πόλης, που το 2023 ταλαιπωρείται καθημερινά με την απαράδεκτη κατάσταση στα ΜΜΜ και στο κυκλοφοριακό.
Στις 21 Μάη να καταδικάσουν αυτούς που κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα, στέλνοντας μήνυμα αισιοδοξίας και αγώνα με πολύ πιο ισχυρό ΚΚΕ.
Μόνοι τους στο βαγόνι της αντιλαϊκής πολιτικής που κινείται στις ράγες του κέρδους και όλοι μας στον αγώνα για τη ζωή που μας αξίζει!, όπως ανακοίνωσε το ΚΚΕ.
Νωρίτερα και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΠΕ/ΜΠΕ:
Επιβάτης στην πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο ίδιος έκανε για πρώτη φορά ολόκληρη τη διαδρομή, από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία και δήλωσε πως η κυβέρνησή του έκανε πράξη τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.
«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του Μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της. Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.
Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη.
Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία.
Ραντεβού στον Σταθμό Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόση μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο.
Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο που ίσως από μόνο του να αξίζει μία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο πρωθυπουργός
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης η εταιρεία “Αττικό Μετρό” θα μετονομαστεί σε “Ελληνικό Μετρό”.
Τον πρωθυπουργό σε αυτό το ταξίδι συνόδευαν ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Νίκος Ταχιάος.
Το ίδιο δρομολόγιο έκαναν νωρίτερα από τον πρωθυπουργό και οι δημοσιογράφοι με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.
Από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το συντριβάνι η κίνηση του συρμού έγινε με χειριστή και με ταχύτητα έως τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ από το συντριβάνι μέχρι το αμαξοστάσιο με άλλο συρμό που κινήθηκε αυτόματα και με ταχύτητα που έφτασε μέχρι τα 70 έως 80 χιλιόμετρα την ώρα.
Στο αμαξοστάσιο ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου λειτουργίας του Μετρό.
Κυρ. Μητσοτάκης: Η πολιτική μας για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου δικαιώνεται, όσοι την πολέμησαν ελπίζω να αναγνωρίσουν ότι είχαμε δίκιο
Η πολιτική μας για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου δικαιώνεται δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την επίσκεψή του στον σταθμό Βενιζέλου όπου ενημερώθηκε από τους αρχαιολόγους για την επανατοποθέτηση των αρχαίων, ενώ αναφέρθηκε και σε όσους “πολέμησαν” την συγκεκριμένη πολιτική εκφράζοντας την ελπίδα να αναγνωρίσουν, εκ των υστέρων, ότι είχε δίκιο.
Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως η κυβέρνηση θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στις επεκτάσεις του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά της πόλης.
Σε ερώτηση πότε θα λειτουργήσει το Μετρό απάντησε “με το καλό, αρχές του 2024”.
“Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής στη Θεσσαλονίκη που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης. Καταφέραμε με πολλή προσπάθεια να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται.
Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξουμε τον εξαιρετικό αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές.
Επισκέφθηκα πριν από λίγο το σταθμό Βενιζέλου, θυμάστε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων. Αυτή γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.
Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Θέλω να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο αλλά και το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη.
Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις οποίες καθυστερήσεις που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν, εκ των υστέρων, ότι είχαμε δίκιο. Και όταν το Μετρό λειτουργήσει, όλα αυτά, με το καλό, θα ξεχαστούν.
Θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη και φυσικά θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε την προσπάθεια μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά”, δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην οποία σήμερα πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικό δρομολόγιο, με επιβάτη τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, διαθέτει 13 σταθμούς και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά.
Η επέκταση του προς την Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής.
Ταυτόχρονα σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.
Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ